Tervezz! Szervezz!

A mai magyar futballban újra és újra előtérbe kerül egy az újabb „izmusok” közül. Volt német „izmus”, spanyol „izmus” és még ki tudja hány olyan elképzelés, amely mindig másoktól várta a megoldást. Gyakran találkozom azzal a szemlélettel, amelyik a külföldi módszereket és elképzeléseket hibátlanként kezeli, míg a hazai gondolatoktól pedig fél. Viszont a hazai szakemberek között is vannak olyanok, akik kiváló egyéni képzést tartanak, nagyszerűen értenek a videó elemzéshez, jól felkészült erőnléti edzők. Legalább olyan jók, mint a külföldi kollégáink. DE!
De vannak olyanok, akik jobbak. Egyik kedvenc karrier történetem szereplői megalkották azt a mérkőzés elemző informatikai rendszert, amit Angliában, Spanyolországban, Németországban és az UEFA-nál is használnak. Egy ehhez hasonló történetbe botlottam bele a közelmúltban. Egy olyan edzéstervező szoftvert kerestem, amelyik nem csak praktikus, de dizájnjában is magas színvonalú. Megmondom őszintén többet kaptam a vártnál. Aminek a leginkább örültem, hogy ezt Magyarországon tehettem meg. Nem kellet letöltenem egy amerikai, vagy német oldalról azt a programot, amely három dimenzióban minden igényt kielégítően segíti a munkámat.

Szerettem volna találkozni a „szerzővel”. Kólya Zoltánnak hívják és egy kellően fanatikus, elhivatott kollégát ismertem meg. Ő nem informatikus, hanem labdarúgó edző. Szakterülete a mérkőzés elemzés azon belül is a pontrúgások elemzése. Zoli több évnyi munkát fektetett egy olyan projektbe, amelyik külföldön is hiánypótló lesz. Ez nem a szoftver, hanem az a szisztéma és nagyon alapos munkamód, amivel elemezte a labdarúgás ilyen irányú tendenciáit. Ennek a munkának legalább akkora „szurkolója” lettem, mint a szoftvernek. A szoftver nagyon sok olyan részelemmel rendelkezik, amivel a konkurensei nem.  

A „My soccer system” egy teljes mértékben hazai termék. A rendszer alkotója lehetőséget biztosít ennek kipróbálására és tesztelésére. Vele egyeztetve adom meg az email címét: kolyaz7409@gmail.com. Itt lehetőség van ingyenes hozzáférési lehetőséget kérni a programhoz. Én ezzel az írással szeretném segíteni azokat a hazai gondolatokat, amelyek bizonyítják, hogy nálunk is megvan az a szellemi tőke, mint a „kerítés túlsó oldalán”. Mivel személy szerint többször találtam magam az „innenső oldalon” igyekszem segíteni a kollégáimat a sikereik kiteljesedésében.    

Megjegyzések